• Afvallen met Ballet Workout

    Om mee te doen met de Ballet Workout lessen voor volwassenen in Antwerpen hoef je geen ballerina lichaam te hebben. Natuurlijk wil je dat je lichaam strakker, gezonder en fitter wordt door de wekelijkse lessen. Deze tips helpen je om meer fysieke voordelen uit je lessen te halen.

    1) Drink Veel Water: Drink voldoende doorheen de dag en zeker tijdens de les. 

    2) Kom te voet of met de fiets: Woon je in de buurt van de Ballet Workout locaties? Probeer zo weinig mogelijk de auto te gebruiken om meer vet te verbranden.

    3) Ademhalingsoefeningen: Onderzoek toont aan dat je vet verbrandt door te ademen. Wees bewust van je ademhaling doorheen de dag en in de les. Juist en diep ademen is goed voor je algemene gezondheid en helpt je vet te verbranden.

    4) Love yourself: Kijk in de spiegel met liefde naar jezelf. Wees niet te streng voor jezelf en probeer door middel van dans en muziek van je lichaam te houden elke les meer en meer. Positieve affirmaties als je naar jezelf kijkt in de spiegel zullen je emotioneel en psychologisch helpen. Je komt naar de Ballet Workout uit liefde en zorg voor je lichaam. Wees je lichaam dankbaar.

    5) Prop je niet vol na de les: Volgens de etiquette moet je van tafel gaan met een lichte gevoel van honger. Klinkt misschien vreemd, maar het idee is dat je jezelf niet volpropt met elke maaltijd. Dit is namelijk heel ongezond voor je lichaam en de vertering van het eten neemt ook enorm veel energie van je lichaam. Na een workout eet je best een stuk fruit (appel) zodat tegen dat je thuis bent je het hongergevoel beter kan controleren. Een diner met proteïnes zoals kip, vis, kalkoen of rode vlees en groentjes zijn perfect. Probeer om in de avond geen koolhydraten te eten.

    Door het uitvoeren van deze tips (vooral de laatste twee) zal je al snel een verschil merken.

    Ik kijk ernaar uit om jou in de les te zien!

    Veel liefs x Tatevik Mkrtoumian

  • A lot of girls in class have asked me about how to care for your dance wear. So here is a blog post where I explain you how it's done in the professional ballet world.

    The best way to treat your dance wear is to treat it the same way as you would do with fragile lingerie. 

    Leotards: leotards should be washed after each Ballet Workout class. The best way is to wash them immediately after you arrive home after class. Just quickly rinse them with water and add a bit of washing gel on the places you sweat the most. It takes 5 minutes. Quickly rinse and hang it on a chair to dry. Don’t put it on a very warm heather or in the dryer as this may melt the elastics inside the leotard. 

    Tights: Pink tights can look easily dirty. For best results I would recommend to soak them in lukewarm water for the night and wash them by hand in the sink with washing gel.

    Shoes: ballet shoes can get dirty (and smelly) from time to time. This is normal because you are dancing and sweating in it.

    The best way to wash your balletshoes is to let them soak in a bucket of luke warm water for an hour and then just wash it in your sink with a bit of hand soap or washing gel. Tip: use an old toothbrush to get the dirty outsides sides extra clean. Let them dry on a towel under (not on top) of the heather. Ballet shoes can get holes and it’s normal that you will replace them with new ones every few months.

    Warm ups: The warm ups can be washed in the washing machine on 30° in wool function. Don’t let them tumble dry as this may shrink their size! Let them dry on a chair close to the heather.

    Keep your dancewear fresh and clean for good hygiene in class. It's a more fun dancing in clean washed clothes.

    I hope this helps and I’m looking forward to see you in the Ballet Workout class!

    Best, Tatevik Mkrtoumian