• Afvallen met Ballet Workout

    Om mee te doen met de Ballet Workout lessen voor volwassenen in Antwerpen hoef je geen ballerina lichaam te hebben. Natuurlijk wil je dat je lichaam strakker, gezonder en fitter wordt door de wekelijkse lessen. Deze tips helpen je om meer fysieke voordelen uit je lessen te halen.

    1) Drink Veel Water: Drink voldoende doorheen de dag en zeker tijdens de les. 

    2) Kom te voet of met de fiets: Woon je in de buurt van de Ballet Workout locaties? Probeer zo weinig mogelijk de auto te gebruiken om meer vet te verbranden.

    3) Ademhalingsoefeningen: Onderzoek toont aan dat je vet verbrandt door te ademen. Wees bewust van je ademhaling doorheen de dag en in de les. Juist en diep ademen is goed voor je algemene gezondheid en helpt je vet te verbranden.

    4) Love yourself: Kijk in de spiegel met liefde naar jezelf. Wees niet te streng voor jezelf en probeer door middel van dans en muziek van je lichaam te houden elke les meer en meer. Positieve affirmaties als je naar jezelf kijkt in de spiegel zullen je emotioneel en psychologisch helpen. Je komt naar de Ballet Workout uit liefde en zorg voor je lichaam. Wees je lichaam dankbaar.

    5) Prop je niet vol na de les: Volgens de etiquette moet je van tafel gaan met een lichte gevoel van honger. Klinkt misschien vreemd, maar het idee is dat je jezelf niet volpropt met elke maaltijd. Dit is namelijk heel ongezond voor je lichaam en de vertering van het eten neemt ook enorm veel energie van je lichaam. Na een workout eet je best een stuk fruit (appel) zodat tegen dat je thuis bent je het hongergevoel beter kan controleren. Een diner met proteïnes zoals kip, vis, kalkoen of rode vlees en groentjes zijn perfect. Probeer om in de avond geen koolhydraten te eten.

    Door het uitvoeren van deze tips (vooral de laatste twee) zal je al snel een verschil merken.

    Ik kijk ernaar uit om jou in de les te zien!

    Veel liefs x Tatevik Mkrtoumian

  • 1)Soepele lichaam: 'Felxibility is yought’. Je lichaam soepel houden is essentieel om jong te blijven. Je hoeft niet lenig te zijn om mee te doen met onze Ballet Workout, daar werken we aan tijdens de les. Onafhankelijk van hoe stijf je bent, kan je lenig worden op elke leeftijd. Spieren kan je stretchen zelfs op je 60ste en daar hebben we levend bewijs voor in de les. Iedereen kan lenig worden en zelfs de split kunnen.

    3)Anti cellulite: Niet alleen verlies je gewicht door de Ballet Workout Training, ook maken onze ballet geïnspireerde oefeningen je lichaam slanker en strakker. Je moet jezelf optrekken, waardoor je lichaam ook opgetrokken en strakker wordt. Wij doen ook specifieke balletoefeningen die je billen en benen slanker en sterker maken.

    4)Gezondheid: Een juiste houding is belangrijk voor je gezondheid. Je ruggengraat heeft veel zeenuwen en om je lichaam gezond te houden moet je spieren trainen die je rug recht houden. Ballet is daar de beste keuze voor. In onze Ballet Workout lessen bestenden we veel aandacht aan de houding.

    5)Bewuste Body Language: Wist je dat bijna 70% percent van de indruk die we maken afhangt van je lichaamstaal? Je lichaam geeft onbewuste voor jou signalen uit naar iedereen waarmee te omgaat op het werk en in je vrije tijd. Met de oefeningen van Ballet Workout wordt je bewuster van je lichaamstaal en leer je je lichaam controleren. Ook leer je meer over gesloten en open posities waardoor je je lichaamstaal kunt beheersen en die van anderen begrijpen in je alledaags leven.

    6)Het maakt je gelukkiger: Het is bewezen dat je lichaam door dans en muziek hormonen aanmaakt die je gelukkiger maken. Na elke balletles voel je je dol gelukkig en voldaan. Geen chocolade meer nodig…:)

    7)Verbreed je culturele kennis: Niet enkel dansen we op klassieke muziek. Ook bezoeken we samen met de leden van onze Ballet Workout Community (waar je ook deel van uitmaakt als je naar de les komt) uitstapjes naar theaters en bekijken we de grootste ‘must see’ balletten. Je maakt ook nieuwe sociale contacten en deelt je interesse voor ballet met andere vrouwen.

    8)Tot rust komen ‘Tijd voor jezelf maken’: Ballet vereist concentratie. Vanaf het moment dat je in de balletstudio stapt vergeet je alle dagelijkse zorgen en kan je 100% bezig zijn met dans en jezelf. Maak je hoofd helemaal leeg na een drukke en chaotische werkdag en verplaats je aandacht naar je lichaam en ziel.

    Schrijf je nu in: http://www.balletworkout.be/schrijf-je-in/  info@balletworkout.be / 0484791714

    Ik kijk ernaar uit om jou in de les te zien! 

    Tatevik Mkrtoumian